Oscar and The Wolf is on fire! Dit weekend zorgen ze ervoor dat iedere spier van iedere bezoeker in de AFAS Live maar twee dingen wil: dansen en genieten. Dat is dan ook wat iedereen doet. Ze geven een fenomenale show weg die ons doet hopen dat we Oscar and The Wolf komende festivalzomer weer tegenkomen.

Intiem en indrukwekkend groot

De band stond vrijdag op een verhoogd podium en gaf een rustige intro. Als Max Colombie, de man om wie het allemaal draait, op het podium verschijnt, weten we dat het een mooie avond gaat worden. Iedereen doet zijn handen in de lucht en danst mee met de Belgische zanger. En dat is nog maar het begin. Wat volgt is een show gevuld met lazers, goudregen, vuurkanonnen, Co2-kanonnen, enorme projecties en drie soorten confetti. Het is intiem en indrukwekkend groot tegelijkertijd, zonder teveel of gelikt te worden. Met deze nieuwe show lijken ze zich voor te bereiden op een nieuwe festivalzomer. In de AFAS Live bewijzen ze dat geen podium te klein is!

De setlist

Na een muzikaal intermezzo begint de show met ‘The Game’, gevolgd door ‘So Real’: het openingsnummer van het nieuwe album. Het is tekenend voor de hele setlist waarin oud en nieuw elkaar afwisselen. Het valt op dat de covers weg zijn en ook het wat oudere ‘Moonshine’ is van de setlist geschrapt. In ruil hiervoor krijgen we een show die voor de helft uit het nieuwste album Infinity bestaat. De afsluiter blijft toch ‘Strange Entity’, maar doordat de hele show al groots was, leek het laatste nummer er iets minder uit te springen dan eerder.

Infinity

Zo vloeiend als Max danst, dansen de oude en nieuwe nummers ook door elkaar. Het publiek sluit vanavond ieder nummer in de armen, en dat is niet gek gezien de show. Bij ‘Fever’ krijgen we lazers in de kleuren van de regenboog, bij ‘Breathing’ een bellenblaaskanon en bij ‘Pretty Infiniti’ een blauwe lasergolf boven het publiek. Tijdens deze show is er geen tijd om in te kakken/bier te halen. De nummers van het tweede album bewijzen er dan ook prima tussen te passen en een frisse tint aan het geheel te geven. Een aantal nummers wordt live anders gedaan, maar iedere noot heeft het Oscar and The Wolf-gevoel.

De festivals van 2018

Deze show belooft veel voor de zomer van 2018. Dan bedoelen we niet de kleinere podia, want ze hebben dit weekend een headlinershow weggegeven die moeiteloos op ieder festival geplaatst kan worden. In 2016 waren Pukkelpop  en Lowlands al aan de beurt en afgelopen zomer deden ze buiten de shows op Rock Werchter en Tomorrowland ook de afsluitende set op Down The Rabbit Hole. Werchter Boutique staat alvast genoteerd voor 2018, maar welke festivals zullen er nog meer volgen?

Op de hoogte blijven van het laatste festivalnieuws?

Abonneer je dan op onze Festival Nieuwsbrief! Elke week ontvang je de belangrijkste updates in één handig overzicht in je mailbox. Daarnaast ontvang je als abonnee speciale festivaltips en kun je meespelen met exclusieve winacties voor te gekke festivalprijzen.