Bruce Springsteen ontvangt lovende recensies na eerste Europese concerten

The Boss is volop bezig met zijn tour. Goed nieuws: de fans zijn dolenthousiast.

Na een reeks optredens in de Verenigde Staten is Bruce Springsteen neergestreken in Europa. In Barcelona blies hij het dak eraf. Bruce en de E Street Band geven alles. Een drie-uur durende show, Michelle Obama op het podium inclusief tamboerijn, ‘Blinded By the Light’, zijn nummer 1 hit die hij inmiddels niet meer kan luchten of zien en een bonk energie waar je U tegen zegt. Fans zijn lovend: ‘Bruce is nog steeds Born To Run!’ Critici bevestigen dit. Onder meer Joe Heim, boomer en journalist bij The Washington Post, is duidelijk: ‘Damn’.

Michelle Obama

Michelle Obama met een tamboerijn, las je dat nou goed? Ja, dat las je hartstikke goed. Bruce is al jaren dikke mik met het witte huis en nodigde de voormalig ‘First Lady’ uit om gezellig een liedje mee te zingen. In Barcelona, tijdens zijn debuut in Europa deed ze dit natuurlijk met veel plezier. Tijdens de hit Glory Days schitterden Michelle Obama en Kate Capshaw, (actrice en vrouw van Steven Spielberg) als vrolijke achtergrondzangeressen. Wie weet voor herhaling vatbaar!

Ticketprijzen

Alles rozengeur en manenschijn, al moesten sommige fans hier wel een flinke smak geld voor neer leggen. Door de gigantische populariteit hebben rockliefhebbers soms duizenden dollars betaald. Bruce Springsteens tour is niet de enige tour met flink geprijsde tickets. Meer artiesten kampen met torenhoge kosten en dus ook diezelfde hoge prijzen.

In Nederland treed Bruce over een kleine maand voor het eerst op. Op 25 en 27 mei wordt er in de Johan Cruijf Arena luidkeels meegeblèrd met Thunder Road en een hoop andere klassiekers. Ook op 11 juni is de beste man ook in ons kikkerland, met een concert in Landgraaf.