De winnaar van de Popprijs 2025 is bekend. Suzan & Freek kreeg vanavond de prijs uitgereikt tijdens Noorderslag 2026.
De Popprijs wordt ieder jaar uitgereikt op Noorderslag. Er werd vanzelfsprekend druk gespeculeerd wie dit jaar de prestigieuze prijs in de wacht zou slepen. In 2025 zijn dat dus Suzan en Freek.

Suzan en Freek
Het was een jaar van hoge pieken en hele diepe dalen voor Suzan & Freek. Het nieuws over Freek’s ziekte kwam vanzelfsprekend ook bij de fans hard binnen. Na een korte pauze bleek het effect daarvan duidelijk: ze schaarden zich vierkant achter het duo, die bij hun terugkomst tien keer de Gelredome vulden. De popprijs sluit voor hun dit bizarre jaar af met een hele grote strik.
De jury noemde van de Popprijs noemde Suzan en Freek verbinders, die jong en oud samenbrengen met hun muziek. In het dankwoord liet Freek weten wat een grote eer het is om de prijs in ontvangst te nemen. Als kersverse ouders kiezen Suzan en Freek er niet voor om op te treden na het in ontvangst nemen van hun prijs. Merol mag voor hun op de zaterdag in de Oosterpoort de honneurs waarnemen.
De Popprijs
Het is de 39e keer dat de Popprijs, die goed is voor een bedrag van €10.000, is uitgereikt. Vorig jaar won Roxy Dekker, die een jaar eerder nog slechts 10 minuten optrad in de foyer van Noorderslag, de Popprijs 2024. In 2023 ging de Popprijs naar Joost Klein, die volgde op de licht controversiële winst van Goldband (2022). Voorgaande winnaars waren Di-rect (2021), Floor Jansen (2019) en Ronnie Flex (2018). De eerste editie werd in 1986 gewonnen door Mathilde Santing.
Eurosonic Noorderslag 2026